Home / Dieta / Co jeść, żeby mieć zdrowe zęby?
dentysta

Co jeść, żeby mieć zdrowe zęby?

Zdrowe zęby to zdecydowanie powód do zadowolenia. Jeśli chcesz wiedzieć, jak możesz o nie jeszcze dbać poza regularnym ich szczotkowaniem, pamiętaj, że to, co jesz, nie pozostaje bez znaczenia dla zdrowia twoich zębów. Wybieraj zawsze te produkty spożywcze, które pozwalają w łatwy sposób zadbać o właściwą higienę jamy ustnej, a także te, dzięki którym walka z próchnicą staje się prostsza i bardziej owocna. Z tego artykułu dowiesz się, jakie produkty spożywcze są najbardziej wskazane, jeśli zależy ci na tym, by cieszyć się pięknym i zdrowym uśmiechem.

Jedz jabłka

Jabłka powinny znaleźć się w twojej codziennej diecie. Są dostępne w naszym kraju przez cały rok, więc nie ma żadnych problemów z ich zakupieniem. Dlaczego właśnie te owoce – ponieważ nie są ani za słodkie, ani za kwaśne, a przy tym wraz z ich spożywaniem dostarczamy naszemu organizmowi wiele istotnych składników. Jakby tego było mało, jabłka jeszcze spełniają ważną funkcję, mianowicie oczyszczają jamę ustną. Jest to możliwe z tego względu, że podczas jedzenia wydzielana jest większa ilość śliny. Wydzielina z kolei oczyszcza przestrzeń między zębami z resztek pokarmu, a także osłania uzębienie przed negatywnym wpływem cukrów i kwasów.

Dieta bogata w ryby

W twojej diecie nie może zabraknąć ryb, czyli pokarmu, który jest bogaty w wapń, fosfor, a także w witaminę D – to właśnie od tych składników i od ich ilości w twoim organizmie zależy to, w jakiej kondycji są twoje zęby. Warto jeść jak najwięcej ryb, ponieważ i tak organizm nie przyswaja całego zasobu wapnia, a tylko około czterdziestu procent. Nie można też zapominać o tym, że ryby są bogatym źródłem kwasów omega-3, a są one niezbędne przy wspomaganiu przyswajania wapnia. Jeśli zależy ci na tym, by wchłonąć jak najwięcej wapnia, najlepiej jeść te ryby, które można bez obaw spożywać razem z ośćmi, a więc na przykład sardynki, czy szprotki.

Pamiętaj o surowych warzywach

W trosce o zdrowe zęby najlepiej jeść surowe warzywa takie jak kalarepa, rzodkiewka, czy marchew. W trakcie spożywania warzywa te ścierają płytkę nazębną, a także są odpowiedzialne za pozbywanie się osadu z zębów, chroniąc tym samym uzębienie przed rozwojem próchnicy, czy chorób przyzębia. Poza tym kiedy gryziesz te warzywa, jednocześnie w naturalny sposób masujesz dziąsła, a taki masaż chroni je przed chorobą. Warzywa te ponadto nie zawierają w sobie ani kwasów, ani cukrów, a zamiast tego dostarczają ci mnóstwa cennych składników. Warto je włączyć do swojej diety także z tego względu, że nie są kaloryczne. Zwłaszcza w wieku młodocianym, aby zadbać o prawidłowy rozwój żuchwy i szczęki ważne jest gryzienie twardych pokarmów.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Medykus

Sprawdź również!

dieta wysokobialkowa

Dieta wysokobiałkowa – dlaczego NIE warto jej stosować?

Białko jest niezbędnym budulcem i składnikiem, który wpływa na odpowiednie funkcjonowanie naszego całego organizmu. Trzeba …

Dodaj komentarz